Skip to main content

Universal Studio Singapore Part 2

 
 
 
 dari area parking nak ke entrance.... masing2 tak sabar ni...
 
 
Kali ni nak sambung kisah ke USS…
 
area depan... dekat2 entrance...
 

Lepas dah bergambar2 kat globe USS tu, masing2 mula ke entrance… tunjuk tiket staff USS.. then masuklah…

Mula2 sekali mestilah amik peta dulu… baru le best nak berjalan…

 
Ni peta USS ya… ni credit to blog singaporecitymrttourismmap… peta aku dah terkoyak2… mana taknya kena air bagai lepas naik bot… lencun di buatnya…. Kalau tengok peta ni ada 7 area semuanya… each area ada ride yg tersendiri…  tourist guide kami bahagi2kan kami kepada 4 kumpulan… maklumlah ramai kan… bila dah bahagikan ke kumpulan kecil ni senang skit berjalan… …

antara booth yg ada...
 
kami plan start yg sebelah kanan dulu… dari New York à Sci Fi City à Ancient Egypt à The Lost World à Far Far Away à Madagascar à Hollywood….  mulanya aku dan adik aku nak jalan berdua2 an je… tak nak kacau student2 ni bergumbira… nanti takut depa segan silu pulak walaupun aku lebih kurang je sekepala ngan depa ni… tapi lepas aku tgk ada satu grup ni macam asyik bergambar je dan macam tak de gaya nak masuk mana2 bangunan utk naik rides aku pun ajak le depa  ni… sebab aku memang dah niat nak naik rides sebanyak mungkin… dan memang tak bergambar sangat….


NEW YORK


First rides ialah Sesame Street Spaghetti Space Chase… hahaha…ride kanak2 ni… warming up dulu… saja have fun… tengok watak2 Sesame Street… zaman kecik2 dulu ni lah yg aku dok tgk ngan adik2…

 
  kat dalam Spaghetti Space Chase
 
lepas tu kami ke Lights, Camera, Action…. Menarik gak… ditunjukkan studio utk shoot scene ribut… dulu kat Disneyland aku ada tgk yg kereta berlumba- berlanggar2…

 
 ke arah stage Lights, Camera, Action
 
 tak ramai org sangat kat Lights, Camera, Action ni... dalam 5-10 minit je beratur....
 

SCI FI CITY 

settle yg ni kami ke Sci Fi City plak… ni le yg di tunggu2… sebab apa??? Sebab ada Transfomer the Ride… waiting line 1 jam tu… tapi kami redah juga demi ride ni… kami ber sembilan semuanya … aku dan adik aku… dan 7 org students..  sambil menunggu dalam barisan tu, apa lagi berposing lah kan… dan sambil2 tu layan video dan display yg ada kat area tu… jadi tak le terasa sangat 1 jam tu… waahhhh… dah sampai ni… masuk duk diam2 dalam ride tu… seat dah ok… safety pun ok… starttttt…. Wahhhh…. Memang terbaik lah…. Ngan 3D nya rasa kita yg mengalami semua pengembaraan dan pergaduhan tu… release tension Nampak masing2… baru lepas present proposal projek kan… apa lagi menjerit masing2 bila ride tu laju ke depan belakang..ala2 nak terjunam bagai… yg duk depan le agak seremmm… aku awal2 dah booking seat tengah…. Settle ride ni… masing2 keluar dengan muka yg seronok pun ada seram pun ada… tapi masih bergelak tawa lagi…
 
area Sci Fi City
 
 entrance... Bumblebee tgh tunggu kami...

 
 
  ni antara display yg ada sepanjang waiting line...
 
 
 
 
 masing2 kuar dari Transformer ride kononnya nak naik roller coaster...
rupanya tutup... so lalu tepi je lah....
 
 ni lah roller coaster nya... aku memang dah booking jadi penjaga bag... tak nak naik...
 

ANCIENT EGYPT

perjalanan di teruskan… masa ni dah kul 12.30 rasanya… rasa2 lapar tu ada … tapi buat2 tak tau je… kami ke Ancient Egypt… masa nak masuk tu tgk tak boleh bawak bag dan kamera besar… so kami pun isi barang dalam locker… locker ni free for 55 minutes… lepas dari tu kena bayar 3 dollar… tak de change tau… so korang kena ada duit kecil nanti masa nak bayar ngan machine…. Yg lawaknya kami yg pompuan ni semua sumbat bag dalam locker… duit satu pun takde… nasib baik yg lelaki ni wallet simpan kat poket… so adalah duit nanti masa nak amik bag2 tu… kalau tak dah satu hal plak….
menuju ke Ancient Egypt....
 
 locker2 yg ada... kena pecahkan duit ya.. sebab machine tak de pulang2 kan duit..
memang dah di nyatakan kat situ...

 
Waiting line Revenge of the Mummy ni 65 minutes… mak aiiii lagi lama dari Transformer… tapi kami layan jugak… masa ni aku bukak roti yg kami bawak dan bahagi2 kan sesama kami… dapatle satu bun sorang… jadi lah utk alas perut aku dan students…. Tunggu punya tunggu… dah sampai turn kami… mcm biasalah aku amik seat tengah… tak mo dok depan… sebab ride ni lagi sereeemmmm dari Transformer…. Start je ride… tak sampai 30 saat dah mula dah… laju + bergoyang dengan jayanya + ke depan de belakang… memang penuh aksi le… sudahnya separuh dari masa atas ride tu aku pejam mata… ada sekali tu ride ni stop jap kat hujung2… aku bukak mata skit… hahahaha…aku dah agak dah dia nak buat apa… aku pejam mata semula… terus je ride tu menjunam ke bawah… apalagi… menjeritlah masing2… aku gak yg biasa2 je sebab tak bukak mata… tak de perasaaan le jadinya… abis je ride ni… aku tgk ada yg muka dah pucat dah… depa ni dok depan… padanlah takde suara keluar dah depa ni… rupanya serammm macam aku gak…. Huhuhu…. Berjalan pun dah pegang2 tiang dah… nak menstabilkan diri… kami kuar dari area ride ni dan menuju ke locker…. Dah settle amik barang2 semua kami meneruskan perjalanan kami ke area seterusnya iaitu The Lost World…..
 The Lost World
 
 
Citer seterusnya aku sambung next entry ya…lenguh dah den menaip ni..… panjang sangat pun penat juga kome nak membacanya kan..kan..kan...

Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S

Trans Yamtuan Antah 2.0 - Datuk, Rembau, Gagak

Kalau ikutkan ni plan last minute... member ajak lepas tu aku terus on je... trip kali kedua lah kiranya ni... kami berlima dari Johor dan seorang lagi memang dari N. 9... rancangnya nak naik awal... subuh di puncak Datuk... lepas tu redah terus Rembau dan Gagak... so gerak dari Johor lebih kurang 12 lebih tengah malam..bawak pun santai2 je.. sampai area parking kat luar tu dalam 2 lbh cam tu... takleh masuk dalam... dia org block jalan tak bg kereta masuk dalam... sebab awal lagi so kita org zzzzz sat... sempat lg ... ada masa... dalam kul 3.30 baru bangun siap2 dan terus ke kawasan dalam tu... kami siap2 dan dalam kul 4 start mendaki... sampai atas dalam kul 6... fuhhh rupanya penuh dgn khemah2... nak menyelit kat bawah tu pun mcm dah penuh... so kami naik lah atas skit.. tebar ground utk rest, masak2 air panas skit dan solat subuh... settle semua naik puncak jap utk amik2 gambar skit sebelum start ke next destination... settle kat atas nun, kami terus bergegas memulakan perjalanan k

Menggapai Puncak Tahan (Day 5 - Last Day)

Tahan Journey Day 5 - Last Day Kem Kor - Kuala Juram - Pej Relau - Pekan Merapoh - Kluang Kali ni karangan sis pendek je..hehehe.. pagi2 kul 5 dah terjaga..dengan ada org tgh kemas barang2.. dah terkebil2 tu mulalah takleh nak tido..tak lama lepas tu dgr pulak org nak buat air panas... fuhhh tak leh jadi ni.. pi sungai buat apa yg patut lepas tu join le org dapur.. ada pulak kawan saya yg berbunyi lapar hahahha.. sis pun pi masuk dapoq cari jemput2 bawang yg goreng malam tadi... fuhhh licin masing makan... dah abis jemput masak maggi pulak.. tq kak yah melayan kami.. tq juga asisstant chef aizi dan azhar... makin ramai pulak anak2 burung duk tepi nak tunggu makanan... abis maggie, masak nasi goreng pulak... eh tak reti kenyang ke masing2.. abis nasi grg last sekali masak lah mee hoon dan telur dadar.. yg ni banyak jadi di lunchpack utk kami... lupa nak masukkan kisah teh longan cg mahmod ... dia masak kan utk kami lepas tu dia merayau khemah sebelah.. berbual sampai lupa pasal air tu