January 24, 2010

:: Kenduri di JB :: Reduan & Nazifah :: 3 ::

Kenduri sebelah pengantin lelaki.. kali ni tak buat di rumah... buat di JB Katering je...

sepupu2 yg membantu... jadi gang parking...

antara juadah yg ada... tak sempat nak snap banyak2... yg pasti puas hati lah lauk pauk, kuih muih, buah2an, air dan macam2 lagi....
antara tetamu yg hadir...
kuda kepang...
Adam yg penuh bergaya...

kek pengantin...from Muni's Bakery

sedang menanti kehadiran pengantin... Kelab Kompang SKKU, JB

hujan rahmat... pengantin dah nak tiba...

dah sampai pun....

sedang menuju ke bahagian meja pengantin...


meja pengantin.... kuning berseri si raja sehari...

senyum....
kaum kerabat pihak pengantin lelaki.... dah petang masa ni... penat pun terasa... masa ni lah baru boleh makan... tadi sibuk bagi bunga telur....

ni pun sama... baru start nak menikmati juadah yg ada... daging kambing lauk nasi arab pun sedap... mee rebus pun mabeles....
kupang sambal yg mabeles gak....ada yg bertambah2 ratah kupang ni...

akhir sekali..selamat pengantin baru buat adikku... selamat menjalani kehidupan baru....kenalah kongsi susah senang bersama, faham memahami dan bertolak ansur antara satu sama lain...... kenalah menempuhi dan menikmati asam garam, pahit manis masam tawar kehidupan berumahtangga.... semoga pernikahan ini bahagia dan dirahmatiNya....

January 17, 2010

:: Kenduri di KL :: Reduan & Nazifah :: 2 ::

Tarikh: 12/12/09
Lokasi: Taman Melawati, KL

baru lepas bersiap di surau Taman Melawati

pengapit pengantin yg setia...

sedang berarak ke rumah pengantin..panas tu...

dah sampai depan rumah...pengapit pun kepanasan...

bincang apa tu...

meja santapan raja sehari...

doa dulu sebelum makan...

udang oh udang...

sessi potong memotong kek pengantin...

posing lagi..

meja santapan pihak pengantin lelaki...

posing atas pelamin pulak...

jom bergambar ramai2....sebelah pihak pengantin lelaki....

dengan ain, adam n ekin.. merahnya...

merahnya mak ngah...

posing lagi dan lagi....

keluarga pengantin lelaki dah nak balik.....tengah nak salam dengan ayahanda...

lepas ni nak meneruskan perjalanan ke destinasi masing... minggu depan kenduri di JB pula...

January 10, 2010

:: Walimatul Urus :: Reduan & Nazifah :: 1 ::

Tarikh: 11/12/09
Hari: Jumaat
Lokasi: Rumah pengantin perempuan, Taman Melawati


sedang bersiap2 di surau Taman Melawati..kenalah tepeks bedak n lipstick skit, baru berseri...

keluarga terdekat pengantin...bergambar sebelum bertolak ke rumah pengantin perempuan...

hantaran 7 dulang... cukup2lah banyak hantaran...masa majlis pertunangan pun dah macam majlis nikah hantarannya...

dah sampai depan rumah pengantin perempuan...nak berarak masuk lah tu....

dah bawah khemah pun... tu nenek ku (dengan nenek2 sekali kena pakai sedondon..) sambil di tolak oleh pakcik...

menanti penuh debaran...

alhamdulillah...dengan sekali lafaz...adikku dah jadi suami org...

bersalaman dengan keluarga dan saudara mara sebelah lelaki (sebelah aku le tu)....

selesai semuanya....

masa untuk menjamu selera....

Ayahanda dan Ipah, adik gue...yo gabba gabba...

Lina, sepupu gue (kiri) dan Idah, adik gue (kanan...go compare....)

pelamin pengantin untuk majlis persandingan esoknya....