May 25, 2011

perihal jaga exam

semalam jaga exam utk subjek pharmacy... kami berempat yg jadi invigilator... termasuk chief invigilator jadilah berlima... lepas 10 minit exam bermula, tetiba masuklah 3 org staff lain... siap bawak kamera tu... aku ngatkan kenapa...ooooo rupanya nak buat operasi...operasi banteras peniruan... selalunya kami2 invigilator je yg banteras peniruan ni... tup2 staff pun turun sekali..dasyat2 staff pharmacy ni...

nak tau apa yg depa buat?? depa dok tgk tapak tangan budak2 ni sorang2... masa ni kami invigilator tak joinlah..depa bertiga je yg buat semua tu... dapat jugalah tangkap beberapa mangsa... dan kamera tu rupanya utk amik gambar tgn student2 tu... nasib komelah... sape suh main tulis2 atas tapak tgn...kan dah kena tangkap...

kalau nak citer pasal meniru ni mcm2 ada... ada yg pakai short pastu tulis atas peha lah... pastu mata mulalah asyik tgk peha... macam manalah invigilator tak syak... ada juga yg bawak script yg penuh bertulis nota... ntah masa bila dia songlap script kosong tu... biasanya yg bawak masuk script bernota ni dia akan selitkan celah script yg disediakan di dewan.. so memanglah kena tgk satu2 script atas meja student ni.. kena main selak2... ada juga yg bawak kertas2 kecik.. selit2 celah script dan soalan exam... jadi kesimpulannya, jadi invigilator ni kena melilau je lah mata memerhati student2 ni... bukan rayau2 kosong...

May 9, 2011

yang tinggal hanyalah....

hari Ahad baru2 ni, 2 student's accomodation kat Aston Uni di runtuhkan... tapi aku tak tgklah pulak peristiwa tu berlaku... cuma aku ambil gambar2 sebelum dan selepas je.... ni gambar-gambar 2 hari sebelum peristiwa letupan berlaku.......













dan kini yg tinggal hanyalah.... tu pun bakal di angkut dan di buang ke tempat yg sewajarnya...