Skip to main content

Skiing? Never ever thought I'd try it

lama dah tertangguh nak sambung kisah ni... try skiing kat Innsbruck baru2 ni... tak pernah terfikir nak cuba...ngatkan nak naik dan jalan2 je kat atas puncak Segrubee dan Halefekar tu... tapi bila tgk depa skiing macam best plak...apa salahnya try kan...ntah bila lagi nak gi area2 macam ni nanti...so, pagi2 tu dah menuju ke train station khas utk naik ke Hungerberg...dari Hungerberg ni nanti kena naik cable car pulak ke Segrubee dan Halefekar (Halefekar ni paling atas le)...(Hungerberg-Segrubee-Halefekar)...kami guna Innsbruck card...sonang...satu card tu boleh guna utk plbagai attraction and public transport...
kat area train station...ni memang peminat sukan ski...depa siap bawak sendiri punya...


dalam train...train dia comei je... pendek je...memang khas utk ke kawasan ski tu...

kat Hungerberg...ni kat luar restoran..amik ko..sape nak duduk atas ais tu...bukan duduk atas kerusi...:)

hotel2 n chalet2 kat Hungerberg...

ramai betul manusia yg menanti cable car...termasuklah kami...dah le depa tu tinggi2...bagak2...tersepit kami dibuatnya...

dah sampai kat Halefekar...ni puncak paling tinggi...gang2 yg dah expert je skiing or snowboarding dari sini...



scenery dari puncak Halefekar...cantik sangat2..

tebal gila ais...tenggelam sampai ke lutut..dah le sejuk....
datang dah rombongan cik kiah nak bermain ski....

tu dia...ngeri tgk depa ni...berani betul..macam takde apa je nak snowboard dari tempat tinggi...dah le start tu biasanya dia lompat skit...kagum2...

depa tak perasan pun kami snap gambar depa...

mamat ni tau kami snap..siap bgtau dia lagi nak snap gambar dia...senyum je dia...

dah sampai bawah tu..biasanya depa naik sky lif ni utk ke atas...takkan nak panjat kot...tapi kalau dah sampai ke Hungernerg semula..depa kena naik cable car semula lah...

entrance nak naik sky lift...tapi ni ke kawasan yg tak tinggi sangat..maybe for intermediate kot...

kedai sewa peralatan ski...half day 15 euro...oklah kot...

snowboard dan skiing equipment

luar kedai...
sedang mencuba...nampak senang...tapi licin giler....terjatuh2 di buatnya...


cuba lagi dan lagi...

ni dah turun semula...dengan cable car...tgk bawah..huhuhu..cantiknya..masa naik tak perasan sebab terselit2 celah makhluk2 lain...

rasa macam berada di alam Edward Cullen and Bella plak...cuma musim sejuk je lah...dok terbayang2 Edward angkut Bella panjat pokok ni..."Spider Monkey"..

cantiknya.....



bandar Innsbruck amik dari Hungerberg...


dah turun tu...pi Congress Centre jap.. nak kejar satu sessi tu... pastu nak ke Muzium Kristal Swarovski plak....
Komen2:

easyou said...
fuyyooo mcm best je kak... seputih salju
14 March 2009 03:00

Hanum said...
SubhanAllah... breath takingly superb views...cun!! Aku gi dlm mimpi je lerr..
15 march 2009 02:58

iRa said...
sangat2 cantik...terpaku dengan keindahan ciptaanNya...
16 march 2009 02:37



Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...