Skip to main content

Menggapai Puncak Tahan (Day 2)


Tahan Journey

Day 2 (5/8/22)

Kem Lata Luis - Kem Kor - Kem Permatang - Kem Kubang

Terima kasih team amir..pagi2 sarapan dan sedia utk kami.. alhamdulillah.. dah kemas2 makan2 dan doa by ostat fendi kami pun memulakan perjalanan utk ke kem seterusnya Kem Kubang... perjalanan +- 5 - 7 jam mengikut pace masing2 dr Lata Luis ke Kem Kubang.. disebabkan malam tadinya hujan, maka jalan agak becak dan licin tetapi masih ok lagi...



nampaknya diskaun year end sale day 1 dah tak applicable utk perjalanan day 2.. diskaunnya semakin menyusut kepada 60% sahaja.. perjalanan sudah makin terpacak memacak menahan jiwa raga kami semua utk menjadi lebih tabah dan steady...hehehe..


dr Lata Luis kami berhenti seketika di Kem Kor untul refill air... dan posing2 seketika.. lepas tu perjalanan di teruskan ke Kem Permatang... kat sini kami berhenti lunch dengan lunch yg disediakan oleh dik ajim... ayam masak merah baq hang.. memang berselera kami makan... sekelipan selesai...
🤭🤭



dah makan2 rehat2 kami meneruskan perjalanan ke Kem Kubang.. jln2 memacak dan memacak penuh akar2 kayu berselirat serta bertangga2... laluan lutut bertemu dagu pun kami temui di sini..
.. redah aje lah.. utk yg renek mcm sis ni kena hati2..salah step cramp weh peha, pinggul semua...
😅😅




akhirnya sekitar jam 4 petang kami sampai di Kem Kubang... fuhhh leganya bila beban dibahu diletakkan ke tanah... lepas dah pilih port utk memasang khemah /fly ground kami pun decide utk ke water point berhampiran... hahahaha cumanya waterpoint tu tak berhampiran pun... pergi balik hampir 1 km juga perjalanan kami menuju ke waterpoint ketiga yg lebih bersih.. demi mu air, kami redahi jua..

selesai bersihkan diri dan refill air, berdedai2 lah kami balik ke campsite utk solat, makan dan rest... yg bestnya malam tu kak yah kak long kami tolong masakkan tomyam... fuhhhh mabeles betul..dan abe katerer krabu kita Zahar tlg gorengkan telur dadar.. tq korang... memang kenyang kami semua... kalau nak tau, kat sinilah kak yah dapat nama Kak Yah Tomyam Kubang.. hehehe...


dah kenyang apa lg.. tido lah kami semua utk ekspedisi esok yg lebih mencabar...yak yak yeayyyy....

Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...