Skip to main content

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah...

kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya...

kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna SimplySiti kesannya sama or lebih baik plak.... tak cuba tak tau ya... ok berbalik pada kisah kosmetik.. aku teringin nak cuba compact powder, lipstick dan lipgloss... lain2 tu tak kisah sangat...sebab jarang guna... tapi bilakah jadi kenyataan tu tak tau le lagi....

oklah..jom jamu mata dengan photo2 produk SimplySiti... all photos kredit to simplysiti.com.my ...

antara rangkaian kosmetik SimplySiti...

loose powder...

compact powder...

two way cake...

blusher..

last sekali ni jumpa kat website watson... tepeks le sekali kat sini... ni antara rangkaian skin care SimplySiti, C Bright dan New Age... pada sape2 yang dah cuba, kot2 bolehlah letak pendapat korang tentang produk ni kat ruang komen... bukan apa, sekadar untuk di kongsi bersama... :)

Comments

  1. Aku dah try guna compact dia dgn C Bright SimplySiti..baru cuba2...emmm..
    biasanya kalau product tak ok..sekali pakai je tepi idung mengelupas...tapi product ni ok (xde effect apa2)...n compact dia tekstur halus..

    ReplyDelete
  2. waahhhh... testimonial ekslusif dari member kamcingku sendiri... lipstick tak try ke cah?

    ReplyDelete
  3. Eye liner so easy to apply. And easy to clean too. Ok la... Aku cerewet gak, tapi this one works for me. Yg penting sumber halal.

    ReplyDelete
  4. hai, saya telah mencuba new aging walaupun saya baru nak mengginjak ke 30an...
    customer servis dia kata elok juga utk melambatkan proses penuaan itu berlaku..kalu ditengokkan reviews....70 % mengatakan pruduk penjagaan muka xberapa sesuai dgn kulit mereka...termasuk saya..tapi 1 produk yang sesuai n disuaki ramai adalah foundation (bby cream nay )...

    yag laian akan menerbitkan jerawat pasir di muka, whitehead juga......)

    maybe utk sesetengah kulit ot...termasuklah saya...:( sedih sgt sbb harganya mahal jugak....
    xberbaloi rasanya....
    baik beli jenama yang sudah lama dikenalpasti n diketahui elok dari beli barangan jenama baru dipasarkan...

    ReplyDelete
  5. huhu sy baru je nak try ,, hope2 ok la,, i tgk komentar u kate ok je,, huhu

    ReplyDelete
  6. saya pengguna simply ct ,yg baru nak try dh 2 minggu,,saya guna starter kit yelah produknyer mahal kan..effect pd awalnyer mmg sedey sbb keluar jerawat pasir yg betul2 menyusahkan saya dan kadang2 nampak mcm teruk sangat ..berbenjol bintik seakan bulan pn ader, dr hr tu saya tukar ke jenama asal saya dan cuba review produk safi gold rania yg disarankn oleh sepupu saya dan pencuci eucerin and moisturiser aQUAPORIN EUCERIN baru ok..anyway 1 produk yg serum simply ct bright mmg sesuai dan mmg bestt..agaknyer sesuai untuk org bernama siti jer kutt..huhu

    ReplyDelete
  7. sy try charcoal facial foam tu, mmg best giler..muke makin cerah sbb die buang sel kulit mati..my fwen pon tegur muke i lebih cerah n berseri.sape2 yg kulit kusam n berminyak, pki le clear solution-charcoal facial foam tu...:)

    ReplyDelete
  8. sy dah pakai produk ct.. mask charcoal, dermagic serum.. positif hasilnyer.. cubalah..

    ReplyDelete
  9. Anonymous12:51 AM

    ye ke? sy pakai charcoal foam n dermagic cream..hurmm, tp kesan x memuaskan..at first mmg best..tp after few weeks sy rasa muka sy makin kering n keluar jerawat. saje try charcoal sbb b4 muka berminyak..tp x berjerawat. maybe x sesuai dgn kulit muka sy kowt. skrg sy tgh try ALIA DANIA. x tau lg ape kesannye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous5:28 PM

      Sy pakai jugak simplysiti..Walaupun umur baru 14 tahun.. Memandangkan kulit sy ni jenis yng berminyak dan berjerawat yng tidak kronik.. Sy beranikan diri pakai set clear solution.. Ingat nk beli satu set.. Mama ckp try pakai cleanser ngan toner dulu.. Dh beli, balik terus cleanse and toner. Ice toner dia sejuk gila ! Nk tidur mlm tu sampai tk boleh bukak kipas dh.. Esk paginya pegang je muka.. Berminyakk dr biasa.. Mcm lepas lari satu padang.. Padahal baru bangun tidur tuu.. Bila tgk cermin, takde jerawat baru naik pun. Mama ckp mungkin dia keluarkan semua kelenjar minyak tu kot. Tapi for me? Tk nk pakai dh.. Pakai charcoal cleanser dia je buat masa ni.. So far mmg okay sangat ! HIGHLY RECOMMENT laa untuk sape yng kulit berminyak tuu. Tk la mahal mana rm 14.50 je. Ingat lepas ni nk pakai c bright pulak lah lps ni.. Tp tunggu minyak kat muka ni hbs dulu.. Any review tk untuk c bright ni?

      Delete
  10. mcm menarik je review korang pasal charcoal facial foam ... hhmmmm, macam nak kena try ni sebab die buang sel kulit mati eik..

    ReplyDelete
  11. Anonymous1:59 PM

    sy dah gune simply siti yg colour hjau (that means for jerawat n kulit berminyak) ada jugak perubahan nye.. terutama clay facial mask mmg best...

    ReplyDelete
  12. Anonymous8:30 AM

    Cool and I have a nifty offer: House Renovation What Order house reno shows

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...