Skip to main content

Sabah Escapism 2015 :: Rumah Terbalik - Kota Kinabalu - Pasar Kraftangan (Part 3)


Sambung entri sebelum ni... endingnya di Kinabalu Park.. selepas selesai bergambar di Kinabalu Park gate Timpohon kami pun meneruskan perjalanan ke Kota Kinabalu.. kami singgah sebentar di Rumah Terbalik.. maklumlah dah memang lalu kawasannya.. senang je sebab nampak dari tepi jalan di kawasan Tamparuli... Kat sini kami di bawa masuk ke dalam rumah oleh guide..tapi tidak di benarkan ambil gambar di dalam rumah.. jadinya hanya ambil gambar luar rumah sahaja.. 


rumah terbalik... bukan amik gambar terbalik ya...


tiket masuknya adalah RM 10.60 termasuk GST..ada 3D Museum juga, tapi kami tak masuk yg tu...kira2 30 minit juga di habiskan untuk bergambar di sekitar Rumah Terbalik... selepas selesai bergambar2 kami pun makan kat restoran rumah terbalik tu... sebabnya dah lapar sangat..tak sanggup nak tunggu sampai KK... mood irfan dan aina pun ok... dia org pun makan dengan seleranya... lepas dah kenyang barulah kami teruskan perjalanan ke Marina Court, KK. Kiranya ni destinasi terakhir kami bersama dengan Andrew dan Uncle Ben... terima kasih banyak sebab melayan kerenah kami.... 

Kenapa kami pilih Marina Court sebab lokasinya sangat strategik... dari situ boleh berjalan kaki je ke Mall berhampiran, tempat makan berhampiran dan Pasar Kraftangan (Pasar Filipina).. sampai2 je kami berehat dan solat... lepas tu barulah meneruskan perjalanan ke Pasar Kraftangan.... tapi kan aku sebenarnya tak snap gambar kat sini... just beli apa yang patut... lepas tu cari tempat makan je...hehehe...

esok kami nak ke Pulau Sapi plak... ari tu datang sini tak naik parasailing... kali ni nak naik parasailing... yeay... jumpa di entry seterusnya ya....


Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...