Skip to main content

Hong Kong Trip :: Day 3 (The Peak & Madame Tussauds)

PREVIOUS POST: PREVIOUS POST: Hong Kong Trip :: Day 3 (Ngong Ping 360 & Masjid Ammar)

dari Masjid Ammar kami menapak semula ke MTR Wan Chai... utk ke The Peak kami perlu ke MTR Central... line yg sama dan cuma dua stop je dari MTR Wan Chai.... dari situ kena menapak lagi... lenguh juga kaki ni di buatnya.. memang berjalan je kejanya daripada pagi sampailah petang... dari MTR Central tu amik exit J2 kemudian naik tangga ke Ground Level.. nanti kita kena belok kanan ke Chater Garden... memang akan nampak ruang kosong dan ada taman serta tempat duduk utk rehat... nanti teruskan je lintas taman tu dan kita akan nampak Bank of China di sebelah kanan... lepas tu jalan je terus dan akan nampak traffic light...lintas traffic light tu... selepas kawasan ni memang kita akan jumpa signboard2 nak ke The Peak... dah senang dah...boleh follow signboard je...sampailah jumpa The Peak...

signboard...

The Peak... ni bawah ya..

bila nampak yg macam kat gambar atas tu maknanya dah sampai le di lower area the Peak.. masa kami sampai tu ramainya manusia tengah beratur... bersimpang siur... kami pun beratur...lepas tu dengar ada pekerja dia tanya sape ada beli 3 in 1 combo (Madame Tussauds, Peak Tram dan Sky Pass) boleh terus ke express lane... so kami ni semangat le tunjuk tiket kami... rupanya nan hado...tak boleh guna tiket yg beli dengan agen... kalau nak, kena beli dekat situ juga..yg official... sedih kan... maka kenalah beratur panjang nak naik tram ke atas... 45 min jugak kami beratur dan akhirnya dapat le naik tram...turun tram terus ke entrance Madame Tussauds... ni kali kedua aku ke Madame Tussauds..  yg first tu di London, UK... bezanya yg kat UK tu lebih besar dan banyak celebrity barat... yg kat sini mestilah ada celebrity HK/Taiwan/China... kat bawah ni aku letak a few gambar2 wax figure yg ada kat situ... 

tram...

sape nak dapat express lane, silalah beli tiket di sini ya...yg official...








iron man pun ada... hahaha...rasanya bukan dari lilin kot...

astro boy..

lepas dah bergambar kat dalam Madame Tussauds kami pun ke atas... ke Sky Terrace... sejuknya ya amat...sebab angin bertiup kuat.. pemandangan kurang jelas sebab hujan gerimis... tapi kami snap lah juga gambar2 utk di jadikan kenangan... kalau siang dan tak hujan much better lah kan... boleh nampak HK dengan jelas nya...


HK dari sky terrace... 

HK dari sky terrace... 

year 2015 is coming... 

Hard Rock Cafe...

kat atas ni tak lama pun sebab sejuk sangat2... kami turun dan pusing2 cari Hard Rock Cafe...adik nak beli t-shirt... lepas dia settle shopping kami terus keluar dan beratur utk naik tram..bertambahlah satu lagi episod beratur dan menunggu... nasib baik setengah jam je... masa ni dah penat sangat2 dah...tabahkan hati je lah... jam pun dah kul 10 malam dah...mau tak penat kan... lepas dapat tram, turun ke lower area dan terus menapak ke MTR Central, kemudian terus ke MTR Mongkok...balik rumah...bersihkan diri, solat, makan dan tido... masa ni tak rasa bersalah lepas makan terus tido sebab esok nak menapak lagi...huhuhu... kita jumpa di next entry ke Macau ke kita... :)

Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...