Skip to main content

Jalan2 @ Little Big Club

Sebelum puasa ari tu sempat lagi aku, irfan dan ummi irfan jalan-jalan ke Little Big Club, Nusajaya... memang ada rancang nak pergi...tapi tak sangka betul2 sebelum puasa kami ke sana... saja, bawak si comel Irfan jalan-jalan... lagipun boleh terus balik umah Nenek dan Atok lepas tu...

Little Big Club ni terletak kat Nusajaya... ada Hello Kitty gak kat sini... tapi tiket Little Big Club dengan Hello Kitty lain2... Little Big Club (with MyKad) = RM 55... Hello Kitty (with MyKad) = RM 55.00... tapi kalau beli Two Park Pass (with MyKad) = RM 85.00... tapi kami cuma masuk Little Big Club je... ada pulak offer kalau ada Tiket LEGOLAND / Annual Pass LEGOLAND / RHB Card dapat lagi discount... so lagi murah lah kalau dapat diskaun ni... 


 depan bangunan Little Big Club.. kalau sampai awal dapatlah parking depan ni je...

masuk2 nampak cik Kitty yg besar... 

entrance....

antara character yg ada kat sini....
 
 
Little Big Club ni ada 2 aras...Aras 2 dan Aras 3... lepas beli tiket kita akan masuk entrance utama... nanti staff akan pakaikan gelang macam masuk Theme Park tu... depa akan scan... lepas tu boleh lah masuk mana2 aras.. Aras 2 ada Pingu, Barney, Stage utk Thomas, Angelina dan Bob the Builder... Aras 3 ada ride macam Thomas Train Ride, Windmill Ride, Harold's Helitours Ride etc....
 
masuk2 je dah ada mascot Pingu kata area pingu tu... comei2... kalau ikutkan sepanjang ada kat sini, semua mascot ada... Bob the Builder, Barney, Angelina semuanya muncul... so, sape2 yg suka bergambar dengan maskot apa lagi... jgn lepaskan peluang... kita boleh amik gambar sendiri... photographer depa pun ada gak... nanti dia akan scan kat gelang kita bila lepas amik gambar.. tujuannya, kita boleh check kat studio gambar depa...kalau rasa nak beli, kita beli.. kalau tak pun tak pe... biarkan saje....  




ride pun ada pelbagai dan yg penting in character... sesuai lah untuk kanak2 dalam 1-6 tahun kot... rasanya kalau yg dah besar tu dia org tak suka nak naik ride kanak2 ribena ni... better ajak g LEGOLAND lagi thrill... kalau lagi besar remaja..ajak le plak g USS....


jom naik ketapi Thomas...



 ada stage show pasal Thomas... yg tu Dusty and Rusty...Mayor pun ada...



 untuk gegirl ada Angelina Dancing Class... boleh le pakai tutu pink... nanti Angelina ni ajar basic ballet... seronok tgk gegirl yg cute2 ni...

Barney pun ada....

 Pingu pun ada....
 


 area Bob the Builder agak besar... ada play area untuk kanak2 jugak... mascot pun ada...

 Studio tempat beli gambar... nanti scan je kat gelang tu..so, dpt tgk gambar2 kita.. lepas tu pilih dan minta depa print...




lepas dah settle pusing2, tiba lah masa utk keluar dari situ.. apa lagi, lalulah satu kawasan yg menyeronokkan buat kanak2 tapi maybe menyeramkan ibu bapa... apa taknya semuanya cute2... rasa nak beli macam2... tapi akhirnya aku cuma grab fridge magnet je... hobi aku kalau g mana2 tempat..mesti nak cari fridge magnet....lepas keluar tu, perut rasa berdongdang sayang... so, kami bertiga menuju ke Lat's Place... saja nak try... macam best tgk dari luar....

 menu... atas tu lukisan Lat...
 
 interior dalam... hasil lukisan Lat juga... comei kat dalam dia ni... ala2 kampong gitu...

 selepas masuk entrance jumpa ni... ada gak jual souvenir.. tapi aku tak beli...
 
dan akhirnya... aku makan ini... Alhamdulillah..sedap... udang pun besar...
 
 
berakhir sudah kisah jalan2 kami di Little Big Club... perut pun sudah kenyang... Irfan pun sudah penat... so, kami bertolak balik ke umah Nenek dan Atok... baru brp minit gerak Irfan pun tido... penat sangat le tu... daadaaaa... till next time... 

Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...