Skip to main content

Kata Angah: 4Life Transfer Factor


Dalam bulan lepas angah ada bagitahu yang dia join 4life Transfer Factor (TF).. tak pernah adik aku yg no 2 ni nak join apa2 kategori MLM ni... dalam family, dia lah yang paling tak minat benda2 macam ni sejak zaman sekolah, uni mahupun bila dah kerja... musykil gak.. kalau macam aku ni adalah gak join cthnya macam Avon ngan Nutrimetics ...tu pun untuk kegunaan sendiri je... tapi tup2 aku dapat tau angah join 4life dan dia kata produk ni bagus... aku sebab duk jauh di perantauan kan so tak tau butir sangat lah pasal ni.. Cuma bila dia kata bagus tu..aku percayalah, sebab dia dah cuba...

So, kiranya lepas tu dia bagi mak, abah dan nenek makan produk ni... tup2, tadi dapat tau.. kiranya dan lebih kurang sebulan lah parents aku makan produk 4life ni... Alhamdulillah, dengan izin Allah dan usaha makan produk ni.. abah macam biasa, pegilah buat regular check up ngan family doctor.. Dr Kamal bgtau tekanan darah abah kembali normal... tak macam sebelum2 ni... takde nya nak turun... pastu doktor kata buat masa ni abah dah tak perlu makan ubat2 klinik dah... alhamdulillah.. harap2 tekanan darah tu normal terus lah...

Bukan lah nak kata apa... sebab aku pun tak cuba lagi makan produk ni... tapi sebab kesan tu berlaku kat abah sendiri...so, aku pun rasa apa salahnya mencuba kan.. kalau tak nak jadi ahli pun, cuba dulu makan sebulan dua... tengok kesannya... mana tau serasi bersama...

Kalau tanya banyak2 pasal TF ni aku pun tak expert... tapi ni lah antara yang aku jumpa dalam laman web 4life Malaysia mengenai fungsi/kebaikan TF untuk rujukan kengkawan sekalian...

a) Meningkatkan aktiviti sel "Natural Killer" ketahap 200% - 400%. Ini adalah 10-30 kali ganda lebih tinggi kekuatan peningkatan daya imun berbanding dengan segala jenis herba atau makanan2 kesihatan yang pernah dikaji oleh sains. Sel NK adalah bahagian yang paling penting dalam sistem katahanan tubuh badan buat menentang infeksi dari penyakit. Ia meranda, mencari dan memusnahkan bentuk2 infeksi dan sel2 berpenyakit. Sel NK adalah sangat penting dalam melawan dan membunuh sel2 kanser dan sel2 yang berinfeksi akibat serangan virus, kuman, kulat dsb.

b) Meningkat IQ sistem imun (kebijaksaan) - TF memiliki gambaran rupa beribu2 jenis kuman2 perosak. Ia akan mengalihkan gambaran ini kepada sel2 imun, supaya dapat mengenali musuh2 dengan cepat. TF memberikan informasi tepat supaya sel2 imun dapat bertindak segera, menghapuskan kuman2 perosak, virus dan kulat, sebelum ia bertapak dan membiak didalam tubuh badan.

c) Menenangkan sistem imun yang terlalu aktif - Sistem imun yang diluar kawalan akan menyerangkan sel2 baik dan juga tisu tubuh badan. Ini digelar dengan "penyakit autoimmune". Bahagian penenang TF akan menenangkan sel2 imun apabila musuh2 telah berjaya diatasi, dan mengarahkan sel2 irnun ke tempat lain yang diperlukan. Bahagian penenang ini adalah sangat penting untuk penyakit2 autoimmune seperti lupus, arthritis, allergy, asthma, multiple sclerosis, psoriasis dan banyak lagi.

Oklah tu dulu celoteh kali ini.... Kalau ada siapa2 berminat nak dapatkan penjelasan pasal 4life dengan lebih lanjut, bolehlah cuba email adik aku, Ahmad Rifaai di adiraidi@gmail.com .. insya allah, dia akan bagi penerangan sebaik2nya... kemudian, nak cuba atau tidak terpulanglah pada diri masing2.... :)

Comments

  1. ..ira..kalo nak oder TF kat UK, hubungi kak Yah..kak dah guna produk nih lbh kurang 8bulan, sejak mak ngn Su dapat breast kanser. (Pomosi bagus nmpk..setujuk sgt2..)hi3..

    ReplyDelete
  2. Ira...Mek Teh & family pun guna produk ni....dia pun ada promote dulu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...