Skip to main content

Family Vacation :: Part 1

Alhamdulillah...hajat nak ajak parents ke UK tercapai jua.... akhirnya, bukan parents je... dengan adik2 dan sepupu pun datang sekali... memang jadi rombongan cik kiah.... bertolak pada 25 Dec 09...sampai jam 9.30 mlm 25 Dec 09 waktu UK... penat jugalah badan masing2...maklumlah 13 jam atas flight... thanks to rakan2 yg sudi menjemput di Stansted Airport dan meminjamkan winter coat buat sementara waktu.... sampai2 je, masing2 dah tak tahan kesejukan....sejuk sangat2...salji memutih sepanjang jalan....sampai umah je dah jam 2 pagi... tapi mata yg muda2 ni tak ngantuk..maklumlah, waktu Msia jam 10 pagi... ada yg tgk TV, kemas2 barang skit... tapi my parents sempat lah lena sekejap... yg penting aku masak apa yg patut...kul 6 pagi dah start breakfast...sebab nanti nak gerak ke Cheshire Oak...nak shopping for Boxing day...

dari Malaysia ke UK...

posing di balai berlepas....

posing lagi......

kat LCCT...pengantin baru n cousins...

dah sampai pun.... tengah tunggu train kemetot nak ke main building...:) masa ni dah rasa sejuk dah...

Iffah, Idah dan pengantin baru..

ketibaan rombongan Hj Yusof n Hjh Fatimah...

tengah tunggu hubby try hidupkan keta...sib baik berjaya..alhamdulillah...mak tgh minum latte UK...:)


sebelum bertolak ke Birmingham, sempat lagi posing dalam sejuk2 tu...



tiba di Cheshire Oak lebih kurang jam 10.00 pagi... org masih tak ramai sangat...bawak le depa tawaf satu outlet ni... tak de lah shopping sakan... yg sakannya cuma kat Clarks ngan Cadbury je... kat Next dan Mark & Spencer pun adalah beli skit2.... lain2 tu window shopping je.. dah settle semua, sempat plak bergambar kat pokok krismas besar tu... katanya buat kenangan...lepas tu, kita org bertolak balik ke rumah...esok pula sambung cuti2 UK...

nak ke mana dulu?

hubby, mak, abah n idah... tgh tunggu sape agaknya....

posing je kejanya...

Idah n Ipah...lepas posing, masing2 kembali ke mode sejuknya.....

posing ngan mak plak... mak dah sejuk sangat masa ni...

tengok apa tu?

borong sakan kat Clarks..with Ipah n my cousins, Izyan n Iffah

sempat lagi Ipah posing depan Cadbury Outlet


depan pokok krismas besar...artificial je rasanya....

Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...