Skip to main content

Rumah Terbuka - Selera Timur

Dah nama pun raya kan... biasanya mesti ada open house... kalau tahun lepas kebanyakan open house secara sendirian... kali ni kita buat konsep sharing is caring... kali ni, open house kami share sekali ngan dun Saltley yg lain, Kak Kam/Aziman, Kak Norlia/Arif dan Ita/KZ... tempatnya di Nechell pada 26 Sept 09...(rumah kak kam yg indah dan cantik tu).. maklumlah garden pun luas kat belakang..sesuai nak bakar membakar ayam ni... menunya seperti gambar di bawah....

haaa... ni lah menu kami.... nasi kerabu perantau... kira 80% complete le... yg takde cuma solok lada.. bukan sebab takde bahan..sebab kurang kemahiran nak buat.. yg mahir bz skit dan ada yg balik beraya di msia tahun ni...

ni plak area riang ria kuih raya, kerepek raya.. cuma terselit lasagna aku buat kat situ... buat penambah hidangan...haaa, kuih tart nenas tu Kak Kam buat sendiri...nampak dalam tupperware bulat besar tu tak? dalam tu karipap kecik kiriman bondaku...



yg ni plak kepakaran kak norlia..semua manisan2 ni kak norlia yg buat... mabeles.... bukan budak2 je suka.. mak ayah budak pun suka...huhuhu


luas kan garden umah kak kam...nyaman je rasanya..sib baik tak sejuk ari tu...



tuan umah bersama posing beramai2.... dah petang dah ni.. tetamu pun dah beransur pulang... harap semuanya seronok menjamu selera seadanya...

Comments

  1. waaaaa meriahnyeeee!

    ReplyDelete
  2. mak aiii..ira, meriah betul hidangan majlis raya korang ya..

    ReplyDelete
  3. xeaaa & cza: sekali sekala je.. apa salahnya...:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...