Skip to main content

Scotland Series (1)

Lama plak tertangguh nak story pasal Scotland Series……ni pun baru part 1...letak gambar lebih skitlah...tak yah story panjang lebar....:) It’s a 2D 1N tour, so to make sure tak membazir atas jalan hari Sabtu, kami pun bertolak pagi2 buta tu…kira2 jam 2 pagi…slow2 lah kan…rasa ngantuk, berhenti kat services…sempatlah tido jap & Subuh kat situ…pastu teruskan perjalanan ke Glasgow…kira2 jam 8 lebih pagi sampailah kat city centre Glasgow…pusing2 cari parking, nasib baik ada parking, tak kena bayar plak tu…bagus2… Cari Tourist Info Centre, tapi takde apa yg menarik….pusing2 jap sekitar city centre..snap sana, snap sini…pastu gerak ke Transport Museum and Kelvinton Art & Gallery Museum..


First time ke Transport Museum…best juga…yg penting free…hahaha…tapi dia ada lah sediakan box for donation..so, letaklah sepound dua or se euro dua…nak letak lebih pun boleh… tapi yg seronoknya masuk Transport Museum ni, macam2 ada… evolusi kenderaan daripada basikal-motosikal-kereta-bas-train-tram… Cuma visitor tak boleh masuk dalam kenderaan tu…dapat bergambar dari luar je…maybe too fragile kot keadaan dalam kenderaan tu…so, dapat tgk dan jenguk2 daripada luar je…



On the other side of the museum ni dia buat jalan yg kiri kanan nya ada kedai2 lama…pastu di letakkan kenderaan2 lama kat jalan tu…ada certain2 kedai di buka…so visitor boleh masuk dan bergambar… ada juga buat train station lama dengan dua replica keretapi… macam real je…

Dah abis jenguk dua2 area, kami pun gerak ke Kelvinton Art dan Galley Museum…masa ni tgh buat Dr Who Exhibition…dah excited dah ni ngatkan boleh masuk cam tu je…rupanya bayar daaa…bayar tu satu hall ah, tapi tiket on that day dah sold out…kalau nak tgk juga kenalah beli tiket next day…so, ni je lah yg dapat snap.. Kalau dah nama museum tu mestilah penuh dengan sejarah…kami tak ke semua area pun…pening plak rasa tgk patung2 dan ramai sangat umat manusia…kami just ke certain2 area je…tingkat atas pun tak pergi…so, ni je lah area yg kami pergi….


Dah settle tu, balik ke kereta dan lunch le…apa lagi…lapar beb…:) lepas ni nak ke Tall Ship & Glasgow Science Centre....jejak kaki n amik2 gambar je...
Tall Ship...ngatkan free, rupanya kena bayar daaaa...so, masuk kat Gift Shop je...tapi takde souvenir yg menarik..... so kuar le semula...amik gambar daripada luar pagar je....


BBC Scotland...sebelah Glasgow Science Centre je... BBC ni macam RTM le kalau kat Malaysia..

settle dah lawatan sepantas kilat di Glasgow, so kami gerak pula ke Stirling pula…tgk Monument William Wallace…

William Wallace Monument

sape ntah dia ni…hahahaha…kalau bukan sebab tgk Braveheart, tak kenal pun Wallace ni…gara2 Mel Gibson dan Braveheart le Wallace ni dikenali serata dunia…tak pasal2 jadi tempat perlancongan plak….tapi kalau tau pasal sejarah Wallace ni, lagi2 cara kematian dia memang sedih…dan rasa kejamnya cara yg digunakan tu…takpelah, yg ni kita citer next entry kot…kalau dak, tak de citer nak update blog plak…kannnnnn…..



Komen2:

easyou said…cantik betul warna langit tu..biruu..
30 April 2009 08:47

iRa said…memang terpana dgn awan n langit kat sini…cantik sangat...kalau awan tu, seketul2 bentuknya..
05 may 2009 01:07

Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...