Skip to main content

OIAM3 vs AF7

entry kali ni entry ringan2 je... citer2 hiburan di Malaysia.....maklumlah tgh musim AF7 n OIAM3 skrg ni....tak pernah2 nak tgk OIAM ni ha.. tapi disebabkan pengaruh2 luar...dicampur pula dengan ke tidak best nya first concert AF7 minggu lepas, aku pun gatai2 tangan klik2 OIAM3 kat YT...mana taknya rata2 compare n bgtau OAIM3 is far more better than AF7...even compare by first concert of OIAM3...which is during top 12...still better than first konsert AF7...

OIAM3 - Top 9

well, frankly speaking memang OAIM3 best lah daripada AF7 ni...best in term of showmanship...nampak kesungguhan peserta... suara pun sedap didengar...walau ada drama2 tapi abaikan je lah...takde drama tak naik plak rating...tak gitu?? hahaha.... disebabkan aku tgk betul2 pun masa Top 9 so takleh ler nak compare to previous week nyer performance.... oppsss....except for Amylea n Tomok nye performance...gigih cari daripada Top 12...:)

paling tak sangka transformasi Tomok yg dulu2 nyanyi lagu ala2 leleh gitu... this week persembahan dia menarik...and dia berjaya bawa lagu MUH as his own song...Amylea pun best gaks...kecik2 cili padi dia ni....yg lain2 pun not bad...Fify, Rizu, Anith, Simon, Nine, Esther....yg paling terkucil masa Top 9 ni si Aweera lah....awal2 lagi dah terkucil.....

ok....so sebab aku suka performance dak2 ni...aku tepeks le VC si Tomok n Amylea masa Top 9...enjoy... (vc credit to emeraldLo1)

Tomok - La la la Kerjalah


Amylea - Yang Pernah


AF7 - First Concert

back to AF7...suara dak2 AF7 ni pada aku ok...IMHO masing2 boleh nyanyi... and even better than some peserta season2 AF yg lepas.....lagipun tak nak le kutuk kaw2 sgt....sebab ni baru first week n takpe kita bg peluang next week tgk cam ne dak2 AF nya performance...harap2 semakin bagus...jgn jadi transformer udah le...hahaha..... transformasi katanya kan...

tapi yg paling tensen dengan juri...EXCEPT Adlin (tapi tang bertunang tu aku tak larat nak dengar gaks...sebut sekali dah le)...aduhai...Astro, boleh tolong tukar juri tak????dah le statik je komen...pastu dok masuk bakul angkat sendiri....tapi kalau semua tu lakonan semata2 kerana memenuhi permintaan pihak astro sempena minggu pertama..ok..takpe..takpe...kita tunggu next week..guane gamaknya komen2 depa nanti...kalau statik gaks...hmmm...tak tau lah den nak cakap apa...dengar komen Adlin je lah gamaknya...

ok..for AF7 first concert aku pilih Hafiz n Aishah...ala2 dengar sedap je lah ni... takde lah macam ke laut or ke kutub utara suara tu...kiranya, even for penonton yg tak tau apa2 pasal muzik dengar pun tau yg dak2 ni nyanyi sedap....showmanship pun leh tahan gaks..(vc credit to emeraldLo1)


Hafiz - Lagu Kita


Aishah - Dan Sebenarnya

Komen2:

xeaa said…
AF has been overated.
I’ll always go for OIAM. Dulu suka faizal tahir. Skr ni, mcm rambang mata pulak. Semua best.
But my vote goes to tomok & amylia too!
18 march 2009 02:3518 march 2009 02:35

iRa said…
xeaa, katanya tomok nak buat surprise this week…tunggu…. (eh…bila masa plak aku jadi peminat tomok nih???? Hahaha
19 March 2009 03:31

Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...