Skip to main content

What i'm doing today???

Pening...ada kerja nak siapkan.. tapi tak siap2 jugak.. kadang2 Huruf M besar datang bertandang... walau dalam kepala ni ada macam2 idea berlegar2...tapi bila M besar datang...memang degil sungguh... so, nak buat apa???
just to make sure I'm free from that capital M thingy...aku keluarlah pegi kedai... nak beli lauk pauk skit...beli ayam..kat sini tak de jual ayam sekor2...except for baby chicken...usually empat baby chicken 10 pound..tak kose nak beli baby chicken dah le kudut...kecik.. tak berdaging sangat... so, biasanya belilah chicken leg (bukan kaki ayam ye..chicken leg ni macam drumstick plus thigh kot) ataupun nibblets or chicken wings... biasanya kat sini dia dah potong2 dulu ayam2 ni mengikut parts masing2... kiranya jual by parts le.. samada chicken leg, breast, nibblets, chicken wings, drumstick ker... so pilihlah mana yg berkenan...
chicken leg

beli nibblets dalam 3 kg..and 5 pairs of chicken legs... bukan apa... esok insya allah ada majlis skit kat rumah... umahku syurgaku jadi hos majlis ilmu wanita... so, as host..masak le apa yg patut...idak le pandai masak sangat.. tapi bolehlah skit2... walau tak mabeles mana... masak apa? tunggu...kalau mood ok..aku update le dalam blog ni..muahahahahha....

sampai umah...letak2 semua barang kat dapur... makan egg tarts skit buat alas perut... yeay...huruf M besar dah ilang... start buat keja... alhamdulillah..dapat le 2 jam concentrate... pastu rileks jap...update blog... pasni nak sambung keja semula... harap2 dapat siapkan one part hari ni.. malam nak start kemas umah.. nak start sediakan bahan2 memasak..so takdelah pagi esok kelam kabut..maklumlah majlis start kul 1 tengahari...kenalah siap semuanya pagi esok...

ira: tak pasal2 citer pasal ayam plak...:)... apa2 pun, tak sabar tunggu esok...Final X Factor... each finalist will sing 3 song including Christmas song.. hmmm...sape lah yg menang ya...

disebabkan transfer mode nye pasal..so den merajinkan diri transfer komen2 sekali...

Xeaa said (12 December 2008 18:12) :

Baby chicken?
Anak ayam yg kiut tu ke?
Ke ayam serama?
Huuu


iRa said (15 December 2008 08:29):

anak ayam kiut tu? tak sampai hati nak makan dia...tak lah..ni ayam yg remaja belia skit...tak tau le criteria apa yg dipilih..tapi memang comei skit saiz dari ayam biasa...

Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...