Skip to main content

:: New Moon ::


"I promise that this will be the last time you'll see me. I won't come back. I won't put you through anything like this again. You can go on with your life without any more interference from me. It will be as if i'd never existed"

How can Edward do something like that to Bella??? This is what I thought when I read the first part of New Moon. Geramnya kat Edward...merana Bella dibuatnya...Hilang begitu sahaja...dengan harapan Bella boleh recover daripada kekecewaan...Sah2 Edward paling penting dalam hidup Bella....Lucky, she got Jacob to heal part of her frustation.....apakan daya Bella anggap Jacob macam kawan je...not more than that....

Paling best sekali masa Laurent muncul tiba2 masa Bella sorang2 kat tengah hutan...Ingatkan Laurent tu macam ok...rupanya nak bunuh Bellah jugak...pastu muncul plak werewolf...macam2 ada plak dalam novel ni...tapi dah agak dah werewolf tu mesti Jacob...Jacob pun pernah cerita (dalam novel Twilight) yg keturunan dia keturunan werewolf...cuma dah lama tak berlaku....rupanya keturunan Jacob ni akak berubah jadi werewolf kalau ada vampire di sekitar2 kawasan mereka....dan di sebabkan ada Cullen's family kat situ, maka keturunan Jacob bertukarlah jadi vampire....so know Bella is in the middle of vampire and werewolf family....nak jadikan cerita musuh tradisi plak werewolf dengan vampire nih...apa2 aja lah...

Yg penting aku seronok je baca novel ni...but, memang tak boleh lawan Twilight..for me, Twilight lagi best daripada New Moon..maybe because Twilght introduce each character and in Twilight it show how Edward-Bella relationship blossoms...how they deal with their diferrences...dalam New Moon banyak sakit hati dengan Edward...tak tau lah nanti bila buat 2nd movie nanti cam ne...tak kan lah watak Edward sikit sangat...tak kan lah just suara je nanti...hmmm....tak bestlah plak kalau cam tu...mesti banyak watak Bella ngan Jacob je nanti.......

Some Edward-Bella moment ... (credit to edwardandbella.net)






Comments

Popular posts from this blog

SimplySiti.. aku terpengaruh, tapi...

kenal tak logo kat atas tu?? haaa... tu lah produk terbaru Dato' Siti Nurhaliza... rangkaian kosmetik dan skincare... bila tahu je Siti Nurhaliza dah kuarkan produk kosmetik sendiri, mulalah terasa2 gatal tangan nak membeli dan mencubanya... tapi apakan daya... ada sape2 sudi ke nak kirimkan??? wahhhhh..terlebih sudah... kalau baca review pengguna, kebanyakannya positif... ada yang kata tekstur compact powdernya sangat halus... ada yang kata setaraf ngan loreal... ada juga yang kata lipsticknya tak mengeringkan bibir... tapi ramai yang kata Simply 5 produk paling best... tang mana bestnya tu, kenalah tanya siapa yang dah guna ya... pasal harga ada yang kata murah, ada yang kata mahal... ada juga yg kata berbaloi le dengan kualitinya...apa2pun tepuk dada tanya wallet ya... kalau tanya aku, aku teringin nak cuba kosmetik je setakat ni.. sebab kalau skincare, aku ni pengguna setia Nutrimetics sejak bertahun-tahun-tahun yang lalu.. dah serasi bersama... tapi tak tau le kot kalau guna S...

Terima Kasih Daun Keladi....

I've got this nice Guess watch as birthday gift from my hubby...thanks cik abang sayang... tahun depan nak lagi besday present eik...hehehehe... ikutkan memang aku ada menyebut nak jam ni..tapi nak tali warna merah... tapi 'dia' cakap, tahun ni takde present sebab aku dah banyak perabih duit...tak reti berjimat...ekekeke...aku sengih je lah... rupanya..isnin pagi lepas hantar aku, ada org tu senyap2 g city centre cari jam ni... tapi takde warna merah.... so, lepas aku balik umah... dia pun citerlah yg dia cari hadiah tapi yg tali merah takde...so, tak berani nak beli takut aku tak berkenan...huhuhuhu...aku pun dengan tersengih2 dengan jayanya pun bgtau... 'takpe, tali warna lain pun takpe' ...hahahhaha... maka dengan itu dapatlah seutas jam tangan bertali putih... sekali lagi..thanks ayang kus....:) confirm pakai dengan jayanya jam ni...

Parcel from Ecah

Minggu lepas…balik2 umah je, tengok2 ada satu parcel menanti… mula2 ngatkan barang ebay cik abang…rupanya nama aku kat kotak tu… ‘eh..daripada sape plak ni?’ aku confuse gak sape yg hantar... Belek belakang...oh daripada cik ecah rupanya... cik ecah pun satu, suka buat surprise... kirim2 tak cakap ngan aku... apa2 pun thanks ecah... aku dah dapat agak dah apa dalam kotak tu...hehehehe...apa lagi, bukak dengan jayanya... eh...nampak ada 2 helai tudung ekin... satu warna coklat satu warna hitam... pastu ada CD utk cik abang... bawah skit baru nampak Sabun Taharah yg aku minta dia belikan dan poskan... tau pun daripada Nita pasal sabun ni... mudah lah untuk aktiviti samak menyamak ’used tableware’ and kitchen appliances nanti... ni lapisan atas... kat bawah tu ada banyak lagi Sabun Taharah... CD dah selamat di ambil dan di letakkan dalam kereta...tak sempat snap lagi... Tudung2 tu semua muat2 muka aku... thanks ecah...bolehlah melaram ngan tudung baru... hehehehe.. Cik abg plak tersenyu...